گالری هنرمندان صنایع دستی

صادرات صنایع دستی

مقالات

۲۰ آبان ۱۴۰۰ 304 بازدید
گالری هنرمندان صنایع دستی
صادرات صنایع دستی

در ایران  400 رشته صنایع دستی شناخته شده، 297 رشته در ایران ساخته می شود که بیشتر آنها بومی کشور هستند. اگر اصفهان را معیار صنایع دستی ایران بدانید، ۱۹۷ رشته در اصفهان تولید می شود. به عنوان مثال، ما در سراسر جهان با ظروف چینی صفوی شناخته شده ایم و در این محصول بسیار خوب هستیم. یکی از فعالیت های مجموعه ما کمک به هنرمندان در زمینه صادرات صنایع دستی برای معرفی محصولات خود به بازارهای خارجی است. 

 

فیروزه کوبی
فیروزه کوبی

انواع صنایع دستی

هنر میناکاری، سفال گری، نگارگری، حصیربافی، نمد مالی، و دیگر صنایع متفاوتی داریم که بعضی از این موارد در ایران کاربرد زیادی دارد و خیلی خوب کار می شود.

  • صادرات صنایع دستی شیشه ای

صنعت شیشه یکی از مهمترین بخش های صنایع دستی ایران است؛ راه های مختلفی برای تزئین آثار هنری ساخته شده از شیشه برای افزودن ارزش و فروش خوب وجود دارد؛ آنها روش های تزئینی مانند برش، حکاکی، نقاشی و موزاییک روی شیشه هستند و به ارزش و تنوع محصولات می افزایند و سلایق مختلف را پوشش می دهد و به افزایش فروش و صادرات هنر شیشه کمک کند. بازارهای اصلی صنایع دستی سنتی برای فروش ایران، آسیا، آفریقا و برخی کشورهای اروپایی مانند آلمان، دبی، روسیه و همچنین بسیاری از طرح‌های صنایع دستی شیشه‌ای به‌ویژه شاه عباسی است که به خلیج فارس، امارات متحده عربی و قطر صادر می‌شود.

 

صنایع دستی شیشه ای
صنایع دستی شیشه ای
  • صادرات صنایع دستی سفالی

یکی از مزیت های سرامیک که آن را از سایر محصولات متمایز می کند این است که یک ماده اولیه ارزان قیمت است که می توان آن را با هزینه کم تولید و عرضه کرد و رقابت کمی در این صنایع وجود دارد؛ متأسفانه صنعت گران این حوزه بین المللی فکر نمی کنند و معمولاً فقط به تولید داخلی فکر می کنند و نمی توانند آن را به خوبی بفروشند.

 

صنایع دستی چوبی
صنایع دستی چوبی
  • صادرات گلیم

گلیم محصولی شناخته شده است و ایران نیز در این زمینه فعالیت می کند. گلیم از آن دسته هنرهایی است که مخاطبان خاص خود را دارد، کشور ایران یکی از  صادرکنندگان گلیم است، هند و پاکستان هم در این زمینه صادرات دارند.

 

گلیم بافی
گلیم بافی

صادرات فرش دستباف ایرانی

فرش دستباف بسیار از ایران صادر می شود به همین علت رقابت در این حوزه زیاد است و بازار نسبتاً اشباع شده است البته این گونه نیست که بگوییم نباید در این زمینه وارد شوید بلکه اگر تولید کننده و شرایط لازم را دارید می توانید با بررسی وارد این حوزه شوید.

صادرات صنایع دستی مسی

صادرات صنایع دستی در این حوزه وضعیت خوبی داردو صنایع دستی مسی در زنجان به طور فوق العاده ای کار می‌شود و این محصول متقاضی های زیادی دارد.

 

صنایع دستی مسی
صنایع دستی مسی

 

صادرات صنایع چوبی

در صنایع چوبی اگر mdf کار نشود بهتر است زیرا mdf وارداتی است اگر از چوب‌های تولید داخل استفاده شود و چوب به شکل های جعبه، قاب عکس، تابلو و… کار کرده شود متقاضیان خوبی دارد زیرا تولید آن ارزان بوده و کشورهای همسایه ترجیح می دهند از کشوری که ارزان و نزدیک است خرید کنند.

 

صنایع دستی چوبی
صنایع دستی چوبی

برای صادرات صنایع دستی چه باید کرد؟

کارت بازرگانی

صادرکننده صنایع دستی باید کارت بازرگانی داشته باشد، پس از دریافت کارت بازرگانی می توانید صنایع دستی را صادر کنید،خوبی صادرات صنایع دستی این است که کالا مشمول مالیات صادراتی نمیشود، نکته دیگر مجوز صادرات صنایع دستی این است که کالا باید بیمه باشد.

بیمه

بیمه یکی از بخش‌های  فرآیند صادرات است، صادرکنندگان صنایع دستی باید همیشه مراقب باشند که محصولات خود را بیمه کنند تا در حین حمل و نقل کالاهای صادراتی خود ضرر نکنند. محصول‌های صنایع دستی به دلیل تنوعی که دارند نیاز به بسته‌بندی نیز دارند، صادرکننده در هنگام صادرات باید هزینه های بسته‌بندی کالا را پرداخت کند.

صادرکننده صنایع دستی برای این که از ضرر و زیان جلوگیری کند، یکی از بیمه نامه ها را انتخاب ‌میکند و با در نظر گرفتن شرایط و توان مالی خود هزینه آن را پرداخت می کند. محصولات صنایع دستی شامل هیچ نوع حقوق صادراتی یا حقوق گمرکی نمی باشند و صادرکننده صنایع دستی از پرداخت هر نوع عوارض معاف است.

 

میناکاری
میناکاری
بازاریابی

بازاریابی مستلزم آن است که فروشنده صنعتگر بازار هدف خود را بشناسد و مطابق با آن برنامه ریزی کند. در بازاریابی باید بازارهای خارجی را شناسایی کنیم، بررسی کردن آمار صادرات و سپس مذاکره با خریداران و شرکت در نمایشگاه های بین المللی و تماس گرفتن با مشاورهای بازرگانی در سفارتخانه ها و استعلام از  مراکز بین المللی است.

صنایع دستی متفاوتی داریم که هر کدام بازارمخصوص به خود را دارند و  چندین کشور وجود دارند که بهتر آن ها را خریداری میکنند؛ با توجه به محصولات خودمان، بازارهایی که مناسب ما هستند را شناسایی می کنیم برای مثال در کشورهای اروپایی صنایع دستی تزیینی ما را می پسندند، پس ما باید بازار هدف خود را شناسایی کنیم.

تبلیغات

صادرکنندگان صنایع دستی باید توجه داشته باشند که امروزه با ایجاد فضای مجازی، تبلیغات با امکانات گسترده تری وارد مرحله جدیدی شده است که در صورت استفاده صحیح، باعث فروش محصول به ویژه کالاهای نفیس و ارزشمندی مانند هنرهای دستی و صنایع دستی می شود آسان تر از گذشته خواهد بود.

 

صنایع دستی
صنایع دستی

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط