نمایش محصولات ایرانی در آریا گالری
نمایش محصولات ایرانی در آریا گالری
سوغات اصفهان

خرید اینترنتی سوغات اصفهان

همانطور که میدانید اصفهان یک شهر بسیار تاریخی است و یک حجم وسیعی از صنایع دستی را به خود اختصاص داده است به دلیل داشتن هنر های زیادی این شهر بهترین گزینه های برای استفاده از سوغات اصفهان همین وسایل دست ساز ساخته هنرمندان اصفهانی است.

درست است بعضی از این سوغاتی های قیمت خیلی بالای ندارند ولی به دلیل دست ساز بودن آنها ارزش به شدت بالای دارند و گز که شیرینی مخصوص اصفهان هست و جزئی از سوغاتی های پر استفاده توریست ها و مسافران شهر های مختلف می باشد که کار دست هنرمندان اصفهانی سوغاتی مناسب با مبلغ مناسب می باشد.

میناکاری سوغاتی تک در اصفهان

یکی از هنر های که در سراسر ایران فقط در شهر اصفهان یافت میشود و تمامی اساتید و هنرمندان آن در شهر اصفهان هستند و به سراسر ایران و حتی دنیا صادر میشود.

مینا کاری سوغات تک در اصفهان
مینا کاری سوغات تک در اصفهان

میناکاری یکی از بهترین سوغات های اصفهان می باشد که در دنیا تک است ؛ صنایع دستی میناکاری اصفهان در انواع مختلف می باشد بشقاب میناکاری , گلدان میناکاری , قندان میناکاری و…

این لوازم هم استفاده روزمره دارند و هم جزئی از لوازم تزئینی منزل و محل کار می باشد جنس این ظروف از مس می باشد ولی ظاهر براق و درخشانی دارند و در اولین نگاه به نظر می آید که شکننده هستند ولی اینطور نیست و جنس این ظروف از مس می باشد و رنگ و لعاب آن به سادگی و راحتی پاک نمیشود.

کیف و سفره قلمکار

یکی دیگر از هنر های تک اصفهان صنایع دستی قلمکار می باشد که بسیار هم برای گردشگران خارجی و داخلی جذاب و پر فروش می باشد.

این هنر بر روی پارچه طراحی میشود و آوازه این هنر در اکثر نقاط ایران پیچیده است و یکی از کهن ترین طرح ها را روی پارچه پیاده میکنند این قالب هایی که برای پارچه استفاده میکنند از جنس سنگ می باشد این اثار در سده های 4 و 5 هجری در تجسس های باستان شناسان در نیشابور یافته شده است.

در واقع هنر قلمکاری یک هنر چاب روی پارچه است که به اصطلاح چیت سازی گفته میشود در واقع در حال حاظر تولید این محصول در اصفهان می باشد.

زمان صفویه که پایتخت ایران اصفهان بوده که بیشتر لباس زنان و مردان را با پارچه های که قلمکاری شده است تهیه میشد.

 

اشتراک گذاری

مطالب مرتبط

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *